New Code NLP School

NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士、ニューコードNLP共同開発者カルメン・ボスティック女史が監修するニューコードNLPスクールの公式ブログです。

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2010年01月

歴史的モデル:クラシックとニューコード

歴史的に、モデリングの成果物は、パターン、フォーマット(形式)、及び戦略と色々と呼ばれます。この本では、クラシックコードとニューコードを区別します。これらの用語は、以下のように理解されます。

1.クラシックコード:1973年から1979年の共同研究期間に、(例えばパールス、サティア、エリクソンなどの)天才たちの最初のモデリングによってグリンダーとバンドラーがコード化し、NLPの分野を創造した一連のパターン。この共同研究の期間の典型的なパターンには2つのパターン化が混在していることに注意が必要です。すなわち、以下の通りです。

a.
上述の元となる人から直接モデルしたパターン

b.
彼らが発見し、変化のワークの分野における卓越性の研究のインスピレーションとなった元の天才たちのモデリングの結果として部分的にコード化された本質的な変数を操作することにより、グリンダーとバンドラーによってデザインされたパターン

この2つめのパターン化の起源は、ここで定義されている意味において、モデリングではなくデザイン−より具体的には、最初のモデリング研究で発見された変数の操作と、新しいパターン化の創造における本質的な設計変数の使用であることに注意してください。

2.ニューコード:(1984年から1986年の)共同研究期間にグリンダーとディロージャによってデザインされた最初の一連のパターンと、より最近の拡張と洗練。

グリンダーは、ニューコードの特性に合致した追加のパターンの拡張、洗練、デザインを1986年から続けています。1989年から、この研究で彼はカルメン・ボスティック・サンクレアと共同研究をしています。ボスティック・サンクレアとグリンダーはまた、大きな組織(企業、学会、ある場合は行政機関)の文脈における卓越性のパターン化のモデリングとデザインについて、この暫定期間に努力を重ねてきました。

したがって、クラシックとニューコードはモデルの例です。



Historical Models: Classic and New Code

 

Historically, the work products of modeling are variously referred to as patterns, formats, and strategies. In this book, we distinguish between the classic code of NLP and the new code of NLP. These terms are to be understood as follows:


1. Classic code:the set of patterns coded by Grinder and Bandler during the collaboration (1973 through 1979) that created the field of NLP modeling  through their initial modeling of geniuses (e.g. Perls, Satir, Erickson...). It is important to note that the patterns typical of this period of collaboration are a mixture of two types of patterning:

 

a. Pattern smodeled directly from the sources as mentioned above.


b. Patterns designed by Grinder and Bandler by manipulating the essential variables they had uncovered and partially coded as the result of the modelingof the original geniuses who served as the inspiration for the studies inexcellence in the field of change work.

 

Note that this second source for patterning is not modeling in the sense defined here but design more specifically, the manipulation of the variables discovered in the initial modeling studies and their use asessential design variables in the creation of new patterning.

 

2. New Code: theinitial set of patterns designed (1984- 1986) by Grinder and Delozier during their collaboration and its more recent extensions and refinements.

 

Grinder has continued since 1986 to extend, refine and design additional patterning consistent with the characteristics of the new code. Since 1989, he has been collaborating with Carmen Bostic St. Clair in this work. Bostic St. Clair and Grinder have also focused their efforts during this interim on the modeling and design of patterning of excellence in the context of large organizations (companies, institutes and in some cases governments).

 

Thus, the classic and new codes are examples of models.

'Whispering in the Wind' p.56

John&Carmen

 
















Whispering In The Wind
John Grinder & Carmen Bostic
2001-12-31




NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
ニューコードNLPスクール
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記事更新日:2020/06/14

モデルについて

より典型的には、NLPモデリングプロジェクトの産物は、単一のパターンというより、パターンの集合、すなわち、モデルです。モデルは、複製や理論といった他の関連概念とははっきりと区別されます。

モデルは、単にモデルです。すなわち、元になっている人の行動のある部分を描写し、複雑な一連の相互作用を、単純化(簡略化)された要素のセットにマッピングすることです。したがって、結果としての描写は、常に、元となっている人によって提供された複雑な行動を単純化した表現となります。この点が、複製とモデルの違いです。モデルは、元となっている人のパフォーマンスと、それを説明するとしている描写との間で、同形のマッピングを達成しようとするどんな試みも表してはいません。実のところ、パターン/モデルの価値は、関係者に、元になっている人自身が見せている複雑な行動のシンプルな描写を提供することにあります。パターン/モデルが比較的効率的な方法で学習でき、伝達できるという条件を満たすためには、この単純化は不可欠です。

読者は、単純化された表出還元主義(過度の単純化との違いについて注意しなければなりません。還元主義は、精査の元で、パターン化を、通常はより基本的または初歩的なレベルの描写として、一定の要素のセットの単純化する(多くの分野で見られる)動きです。例えば、生物学的現象のパターン化を、純粋に科学的・物理学的用語にマッピングする試みは、還元主義の例です。実のところ、これは、単純化された表出へのマッピングという過程を経ているとは言えない複製に過ぎません。

(註釈)還元主義:複雑な物事でも、それを構成する要素に分解し、それらの個別(一部)の要素だけを理解すれば、元の複雑な物事全体の性質や振る舞いもすべて理解できるはずだ、と想定する考え方。

単純化された表出は、必ずしも、一定の要素のセットあるいは一定の用語という意味を含んではいません。これは、単に、NLPのコード化の段階でモデルを行う人によってなされたマッピングは(それが成功裏に達成されたとき)、研究対象の個人またはグループの複雑なパフォーマンス(卓越性のパターン化の元となるもの)を、その元となる人のパフォーマンスのうち、そのモデリングが発生している文脈における元となる人の卓越した行動を再現するために学習者が学ぶ必要がない側面を単純に無視するモデリングにマッピングすることと認識されます。これは基本的に、パターン化の元となる個人または集団の偶発的な側面から本質的要素を選別することであり、明らかな意味で、単純化した表出です。

卓越性のモデリングから導き出されるパターンまたはモデルの集合は、複製だけでなく理論とも著しい対象をなしています。例えば、理論は、内的な整合性、明示性、洗練性(オッカムのかみそりで言う最小限の描写)、そして「現実」あるいは時に「真実」と表現されるものに即しているか等を含むいくつかの判定基準に従います。モデルは、より単純な創作物です。評価のための(少なくともこれまで受け入れられている)唯一の基準は以下の通りです。

「このパターン/モデルは機能するか? つまり、学習可能であり、それを学習すると、学習者は、それを抽出した元となる人と結果と質において同様の行動を見せるか?」

いくつかの共通の原則によって関連つけられたパターンの集合をモデルと呼びます。モデルは2つのクラスに識別できます。

1.共通の起源の原則−同じ元となっている人をモデルしたパターンのセット。例えば、バンドラーとグリンダーが、エリクソン医師によって採用された特定の戦略の観察、同化、試験によって発見しコード化したミルトンモデルと呼ばれるパターン。

2.共通の機能の原則−同じ機能を持つようにデザインされたパターンのセット。例えば、催眠パターンは、その人の意識的な参画なしに、それらを指図しているその人の無意識と直接コミュニケーションするという共通の目的を持っています。それらは、グリンダーとバンドラーがエリクソン医師についての拡張研究によってモデルしたパターン化だけではなく、他の催眠パターンの元となる人のモデリングによって発見された変数を用いてデザインしたパターンも含みます。

NLP
においてモデルという用語は、体形的に多義的に使用されます。つまり、上に示唆したように、パターンの集合(例えばミルトンモデル)を指すことも、あるいはパターン化のためのインスピレーションの元となる人(ミルトンモデルの場合、ミルトン・エリクソン医師その人)を指すことこできます。

(いくつかの原則によって関連づけられたパターンの集合という意味において) モデルは、純粋なことも「混成物」のこともあります。純粋なモデルでは、我々は、集合の全てのパターンが共通の起源(元となる人)を持っていることを意図します。一方、混成物の場合、起源(元となっている人)が単一でない、つまり、一つ以上のパターン化の起源を持っているパターンの集合に言及していることを意図します。混成モデルの一つの例がメタモデルです(その起源には、パールスとサティアの変形統語論の分野が含まれます)

これらのコメントをすべて集積すると、一連のパターンやモデルを作り出す結果となっているNLPの中核的な活動−NLPモデリング(NLP modeling)− があります。大まかにNLPの分野といわれているものの実際のい活動の大部分は、適用と訓練(application and trainingです。すなわち、モデリングプロジェクトの産物である一連のパターン(または同等のものでるモデル)を特定の分野の試み(例えば、矯正、またはパフォーマンス、ビジネスの実践、スポーツ、医療、芸術等の最適化の目的で行う変化のワーク)に適用し訓練することです。


Model


More typically than a single pattern, the work product of a NLP modeling project isa collection of patterns
that is, amodel. Models are to be sharply differentiated from two other associated notions, replicas and theories.


A model is simply that, a model
adescription of some portion of the source's behavior, a mapping from a complex set of interactions onto a reduced set of elements. Thus the resulting description is always a reduced representation of the complex behaviors offered by the source. This is the distinction between a replica and a model. A model does NOT represent any attempt at achieving an isomorphic mapping between thesource's performance and the description purporting to describe it. Indeed, thevalue of a pattern/model is to offer the interested party a simplified description of the complex behavior(s) the source himself or herself displays.This reduction is essential if the pattern/mode lis to meet the requirements of being learnable and transferable in a relatively efficient manner.


The readeris alerted to the distinction between a reduced representation and reductionism. Reductionism is a movement (found in many disciplines) to reduce the patterningunder scrutiny to a fixed set of elements, typically at what is considered amore fundamental or elementary level of description. For example, any attempt to map the patterning of biological phenomena onto a purely chemical andphysical vocabulary is an example of reductionism. Indeed, it is only replicas that may be said to not undergo a mapping onto a reduced representation.

 

A reduced representation doesnot necessarily imply a fixed set of elements or some fixed vocabulary. Itsimply recognizes that the mapping done by a modeler in NLP during the codingphase (when accomplished successfully) is a mapping from the complexperformance of the man, woman or group under study (the source of thepatterning of excellence) onto a model that simply ignores those aspects of theperformance of the source not required for the learner to reproduce the excellent behaviors of the original source in the context in which the modeling occurs. This is fundamentally a sorting of essential from accidental aspects ofthe person or group serving as a source of the patterning, and is, in theobvious sense, a reduced representation.

The collections of patterns or models that result from the modeling of excellence contrast not only with replicas but critically also with theories. Theoriesare, for example, subject to a number of criteria for their evaluation including internal consistency, explicitness, elegance (minimal description Occam’s Razor) and fitwith ”reality” oras it is sometimes expressed, ”truth” ...Models are simpler creatures; the solecriterion (at least thus far accepted) for their evaluationis, 

 

Does this pattern/model work – that is,isit learnable and upon learning it, does the learner display behavior similar in results and quality to the source from which it was extracted?

 

Collections of patterns associated by some common principle(s) will be called a model – we canidentify two such classes of models:


1. common source principle - a set of patterns all of which were modeled from the samesource. For example, the patterns discovered and coded by Bandler and Grinderfrom their observation, assimilation and testing of the specific strategies employed by Dr. Erickson and named the Milton model.

 

2. common function principle – a set of patterns all of which are designed to serve thesame function. For example, the hypnotic patterns that have in common the purpose of communicating directly with the unconscious of the person to whom they aredirected without the conscious participation of that person. These include notonly the patterning modeled by Grinder and Bandler in their extended study ofDr. Erickson, but patterns designed using the variables discovered in that modeling as well as other sources of hypnotic patterning.


The term model in NLP is used in a systematically ambiguous manner; it can refer either, assuggested above, to collection of patterns (e.g. the Milton model) or to thesource of inspiration for the patterning (in the case of the Milton Model, Dr.Milton H. Erickson himself).

 

Models (in the sense of a collection of patterns associated by some principle(s)) may be pure or hybrid; by pure model, we intend that all the patterns in thecollection have a common source (e.g. the Milton model) while by the term hybrid, we intend reference to a collection of patterns whose source is not unitary that is, that has morethan one source of patterning. An example of a hybrid model is the Meta model (whose sources include Perls, Satir and the field of transformational syntax).

 

Collecting all of the secomments, we have the core activity of NLP NLP modeling that results in the creation of a set of patterns or a model. The vast majority of the actual activity at present inwhat is loosely referred to as the field of NLP is application and training more specifically, application and training of the sets of patterns (or equivalently, models) that are the work product of modeling projects to specific areas of endeavor (change work. for example, either remedial or for the purposes of optimization of performance, business practice,sports, medicine, art...)
'Whispering in the Wind' p.54-56

John&Carmen
















Whispering In The Wind
John Grinder & Carmen Bostic
2001-12-31



NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
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記事更新日:2020/06/14

グレゴリー・ベイトソンの言葉

どのような出来事あるいは物(音素の連続体、絵画、カエル、あるいは文化等)の集合体も、その集合体が「スラッシュマーク(/)」で分割でき、そのマークの片側だけを知覚している観察者が、そのマークのもう方側にあるものを偶然の成功以上の確率で推測できるとき、その集合体の観点から言えば、スラッシュの片側で得られる情報は、間違った推測を制限する(すなわち、間違った推測の確率を減らす)ということになります。
(グレゴリー・ベイトソン著「精神生態学」p.131より)

any aggregate of events orobjects (e.g. asequence of phonemes, a painting, or a frog or a culture) shall be said to contain a "redundancy" or a “pattern" if the aggregate can bedivided in any way by a "slash mark" such that an observer perceiving only what is on one side of the slash mark can guess with better than random success, what is on the other side of the slash mark.... Or, again from the point of view of a cybernetic observer, the information available on oneside of the slash will restrain) i.e. reduce the probability of) wrong guessing.
Gregory Bateson, Steps to an Ecologyof Mind, page 131

Gregory Batesib 1904-1980 ※写真右側

グレゴリー・ベイトソン












ジョン・グリンダー&カルメン・ボスティック・サンクレア共著
「風の中のささやき」p.52より
John&Carmen









 

 






Whispering In The Wind
John Grinder
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



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記事更新日:2020/06/14

パターンについて(2)「パターンの提示」

前のページ:「パターンについて」の続き


【パターン化の提示】


1.パターンの記述:パターンの要素とその重要な順序づけ (すなわち、これらの要素が適用される順序−歴史的に、NLPでは、フォーマットにおいて実践者が最初にすべきこと、2番目にすべきこと・・・を定義するステップの形式をとってきた)についての感覚に基づく記述。

2.パターンを使用した結果:実践者がパターンを矛盾なく適用することによってどのような結果が予測されるかについての感覚に基づく記述。

3.選択基準:パターンの選択と適用が(モデルの作成者によって当時考えられていたように)適切である状況または文脈の識別−例えば、変化のワークの分野では、1次変化と2次変化に対するパターンの適切性を区別すること。この記述にはいかなる禁忌(パターンが明らかに選択または適用されない条件)も含まれなければならない。

パターン化の提示について上記の形式の提案をする私たちの意図は、モデルの作成者が、彼の業績と、さらなるパターン化によってそれを構築する能力と、それを適用するための明確な基準とを容易に評価できる方法で、彼らが発見したもの(パターン化)を報告することができる標準様式を作成することです。私たちが選択基準を含めていることは、NLPモデリングにおけるパターン化の報告のあまり開発されていない部分を開発し、改良し、促進するために明示的にデザインされているのです。



Presentation of Patterning

 

1. Descriptionof the pattern: asensory-grounded description of the elements in the pattern and their critical ordering (that is, the sequencein which those elements are to be appliedhistorically, in NLP, this hastaken the form of steps in a format which define what the practitioner is to do first, second...).

 

2. Consequences of the use of the pattern: a sensory-grounded description of what consequences the practitioner can anticipate through acongruent application of the pattern.

 

3. Selection criteria: the identification of the conditions or contexts in which thes election and application of this pattern is appropriate (as known at thetimeby the modeler)for example inthe field of change work, making the distinction between the pattern'sappropriatenessfor 1stand 2nd order changes. This description should includeany contraindications (conditions under which the pattern isexpressly NOT tobe selected and applied).

 

 

Our intention in proposing the above format, Presentation of Patterning, is to create a standard format whereby modelers can report their findings (patterning) in amanner that allows easy evaluation of their work, the ability to build on it with further patterning and a clear procedure for its application. Our inclusion of selection criteria is expressly designed to develop, refine and promote this less well-developed portion of reporting of patterning in NLP modeling. 

'Whispering in the Wind' p.53-54

 John&Carmen














Whispering In The Wind
John Grinder 
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31






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記事更新日:2020/06/14

パターンについて(1)

【パターン】

NLP
モデリングの基幹となる単位は、モデリングプロセスの自然な成果物であるパターンです。パターンそれ自体は冗長性であり、グレゴリー・ベイトソンの著作によれば、以下の通りです。

「どのような出来事あるいは物(音素の連続体、絵画、カエル、あるいは文化等)の集合体も、その集合体が「スラッシュマーク(/)」で分割でき、そのマークの片側だけを知覚している観察者が、そのマークのもう方側にあるものを偶然の成功以上の確率で推測できるとき、その集合体の観点から言えば、スラッシュの片側で得られる情報は、間違った推測を制限する(すなわち、間違った推測の確率を減らす)ということになります。」
(グレゴリー・ベイトソン著「精神生態学」p.131


その結果、NLPモデリングプロジェクトの成果物は、常に(最小限に)パターンです。

一般的な例として、鳥たちが木に止まっている状態から飛び立つのを観察してみてください。彼らの一連の行動は、常に、飛び立つ前に止まっている木の表面を足で押し下げるという点を含んでいます。したがって、この鳥の活動を、止っている状態から始まって空中に飛び立った時点で終わるまで描写するとしたら、この鳥が止まり木を足で押し下げる時点の描写と、飛び立った時点の間にスラッシュマークを置くことができます。

NLP
の中で適用パターンがとることができる典型的な形態は、何が操作されるべきかを特定する変数と、それらの変数に対して実行すべき操作を指示する命令とを含む一連の(部分的または全体的に順序立った)声明(大部分が宣言的ではなく命令的な)です。適用の文脈の中では、しばしば「フォーマット」という用語が「パターン」の同義語として使われます。


実際の適用パターンをさらに深く分析すると、そのような適用パターンは、実際的には、クライアントと変化を導き出す人(ファシリテーター)のどちらかあるいは両方の注意をどこでどのように集中させるかということを示す一連の注意点であることが明らかになります。

この議論は、非常に具体的な研究の提案につながります。私たちは、NLPモデリングで提案され、文献や口頭発表のいずれかの分野で発表された全てのパターンが、次の3つの最小要件(またはそれと同等のもの)を満たすことを要請します。具体的には以下の通りです。

次のページ:「パターンの提示」に続く


Pattern

The key unit of analysis in NLP modeling is the pattern, the natural work product of a modeling process. A pattern itself is a redundancy or, borrowing from Gregory Bateson's work,


any aggregate of events or objects (e.g. a sequence of phonemes, a painting, or a frog or a culture) shall be said to containa "redundancy" or a “pattern" if the aggregate can be divided in any way by a "slash mark" such that an observer perceiving only what is on one side of the slash mark can guess with better than random success, what is on the other side of the slash mark.... Or, againfrom the point of viewof a cybernetic observer, the information available on one side of the slashwill restrain) i.e. reduce the probability of) wrong guessing. Gregory Bateson, Steps to an Ecology of Mind, page 131

The work product of a NLP modeling project thenis always (minimally) a pattern.

As a common example, observe birds moving from perching behavior to flight. Their sequence always includes a point in their behavior where they push down on the surface upon which they are perched prior to achieving flight. Thus, if we were to write out a description of the bird's activities beginning while the bird isperched and terminating when the bird airborne, we would be able toplace a slash mark between the portion of the description when the bird pushes down on its perch and its achieving flight. 

The typical form an application pattern takes in NLP is a sequence (partiallyortotally ordered) of statements (for the most part injunctive as opposed to declarative) containing variables that identify what is to be manipulated and instructions indicating which operations to perform on those variables. In the context of application, the term format is often used synonymously with pattern.

A deeper analysis of the actual application patterns reveals that such application patterns areactually a series of attention points that indicate where and howto fix either the client's attention, the agent of change's attention or both.

This discussion leads us to a very specific research proposal. We urge that all patterns proposed in NLP modeling and presented in the field either in the literature or through oral presentation, satisfy the following three minimal requirements (or their equivalents)
sptecifically:
('Whispering in the Wind' p.52-53)

John&Carmen
















Whispering In The Wind
John Grinder 
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31






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記事更新日:2020/06/14

NLPモデリングとNLPの適用の区別


もしも私たちがNLPという用語の一般的な使い方を採用した場合、モデリングに関する重大な点が失われます。

もしも私たちがNLPのモデリング(NLP modeling)とNLPの適用(NLP application)の区別を主張するならば、私たちは使い方の川の上流を泳いでいます。

ですので、力強く泳ぎましょう!

Thus we are faced in this book with a difficult linguistic issue − how shall we refer to NLP and its various activities.

If we adopt the common usage of the term NLP, the critical point concerning modeling is lost. If we insist on the distinction between NLP modeling and NLP application, we are swimming upstream in the river of usage. 

So, may we swim strongly!

('Whispering in the Wind' p.51)

John&Carmen















Whispering In The Wind
John Grinder 
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



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記事更新日:2020/06/27

NLPとは何か


グリンダーとバンドラーが行った天才のモデリングは、NLP という分野を創設し、一連の卓越性のモデルを生み出しました。これらのモデルは、特定の文脈(変化のワーク、催眠等)における人々の相互作用のパターンを支配するパターンをコード化しました。


Comparably, the modeling of geniuses done by Grinder and Bandrer created the field of NLP, resulting in a series of models of excellence. These models coded patterns that govern the patterns of interactions among people in certain contexts (change work, hypnosis...).

('Whispering in the Wind' p.50)

John&Carmen















Whispering In The Wind
John Grinder
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



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記事更新日:2020/06/13

NLPとは何か

ここ数十年にわたる実際の使用の中で、NLP という言葉は、モデリングだけでなく、モデリングの中核的活動の産物−すなわち発見された一式の差異からコード化された卓越性のパターンの適用や、これらのパターンの教育と訓練を含む、一般的な活動一式を指すようになってきています。部分的には、この意味の変化は、NLP の共同創始者が NLP とは何かということを明確で正確なものにできなかったことの尺度となっています。


In actual usage over the last several decades, the term NLP has come to refer to the general set of activities that includes not only modeling, but applications ot the product of the core activity of modeling−the patterns of excellence coded from the sets of differences discoveres−as well as the teaching and training these patterns. In part, the drift in the meaning is a measure of the ineffectivenss of the co-creators to make clear and precise what NLP is.

('Whispering in the Wind' p.50)

John&Carmen















Whispering In The Wind
John Grinder
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



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記事更新日:2020/06/13

モデリング、アプリケーション(適用)、デザイン(型)


ここ数十年にわたる実際の使用の中で、NLP という言葉は、モデリングだけでなく、モデリングの中核的活動の産物−すなわち発見された一式の差異からコード化された卓越性のパターンの適用や、これらのパターンの教育と訓練を含む、一般的な活動一式を指すようになってきています。部分的には、この意味の変化は、NLP の共同創始者が NLP とは何かということを明確で正確なものにできなかったことの尺度となっています。

必要な区分は、物理学と工学、医学研究と臨床の実践、あるいは化学と薬理学の区別と同様です。例えば、物理学は、私たちの周りの物理的現象を支配するパターンについての研究です。何世紀にもわたるこれらの研究は、特定のパターン、原則、自然の法則等のコード化という結果を生み出しました。橋を設計するエンジニアは、彼の仕事を実行するために、このテストされ検証されたパターンの集合体(特に計算式)を引用するでしょう。彼は、特に橋がどのように建築されるべきかという仕事のために、物理学の原則を適用していると言うことができます。物理的現象の基本的パターンの研究である物理学は、橋の建設から宇宙船のデザインまで多くの例に適用することができます。このような例は、純粋でシンプルな物理学の適用です。

同様に、グリンダーとバンドラーが行った天才のモデリングは、NLP という分野を創設し、一連の卓越性のモデルを生み出しました。これらのモデルは、特定の文脈(変化のワーク、催眠等)における人々の相互作用のパターンを支配するパターンをコード化しました。顧客の会社の課題に取り組んでいるビジネスコンサルタントは、このパターンを引用するでしょう。彼女は、この課題をいかに具体的に解決するかということを決定するために、このテストされ検証されたパターンの集合体を適用していると言えます。人間のパフォーマンスの卓越性の基本的パターンの研究である NLP は、(例えばビジネスの実践という文脈においては)経営管理、戦略的企画、人事、人員採用、新製品の設計等に適用することができます。これらの例は、純粋でシンプルな NLP の適用です。

例えば、メタモデルは、変形文法に触発された言語パターンのモデリングの適用であると理解することができます。

※(訳注)変形文法(生成文法):チョムスキーが1950年代半ばに創始した文法理論。自然言語に内在する規則性を規定するためには、文の表層構造だけの記述では不十分で、基本的な文法関係を指定する抽象的な深層構造、及びその両者を結びつけるための変形規則が必要であるとする文法論。

グリンダーとバンドラーによって行われた初期のモデリングにおける多数のパターンのコード化では、一連の変数があることに注意することが重要です。

コード化された各モデルに固有のそれらの変数(例えば、状態)は、卓越性のパターンが構成されている最初の語彙を構成します。そのような変数は、追加のパターンを作成しテストするための設計変数として機能することができます。これらの変数は、最初にバンドラーとグリンダーによって発見されたコード化されたパターンから大きく変化したものになるかも知れませんが、真に新しいパターン化とモデルを開発するために使用することが可能です。(Part兇 The New Code に取り上げられている) ニューコードは、純粋なデザインの優れた例であり、これらの変数の純粋な操作です。したがって、私たちはモデリングとデザインの区別を明らかにします。

実際に、私たちの限られた視点から言えば、NLPモデリング(NLP modeling)として知られている一般的な分野では、厳密に言えばそのようにラベル化されるべき活動はほとんどありません。実のところ、私たちがこの本を書く動機の一部は、私たちが現在提案している区別が認識されない限り、そしてより重要なことには、モデリングの活動が実際に、漠然と NLP と呼ばれるものの重要な活動にならない限り、このような力強いパターン化を作りだしたモデリングの技術が単に消え去ってしまうといことを心配しているからです。例えば、リプレゼンテーショナル・システムや多くの言語パターン化といった NLP のコード化されたパターンに遭遇することなく、アメリカや西欧で質の高いマネージメントセミナーに参加することはほとんど不可能です。したがって、モデリングにおける新たな活動や新しい卓越性のパターンのコード化が NLP の試金石にならない限り、最初にモデル化されコード化された卓越性のパターンは、腐った適用分野に簡単に組み込まれることになってしまいます。ひとたびこのような統合が完了してしまうと、NLP と呼ばれるものは正当化されなるなるでしょう。

したがって、私たちはこの本で、どのように NLP とその様々な活動に言及すれば良いのかという難しい言語上の問題に直面しています。もしも私たちが NLP という用語の一般的な使い方を採用した場合、モデリングに関する重大な点が失われます。もしも私たちが「NLPのモデリング」(NLP modeling)と「NLPの適用」(NLP application)の区別を主張するならば、私たちは、使い方の川の上流を泳いでいます。

ですので、力強く泳ぎましょう!

次にここで詳しく説明するために、NLP をモデリングから適用、訓練までの幅広い活動を指す包括的なラベルとして使用します。この本の中でのどんな使用においても、私たちはコアの NLP −すなわち、NLP modeling と上述したもの−について言及しているのか、何か NLP の適用−NLP application −について言及しているのかについて明確にします。私たちの意見としては、そこにはとても重要な違いがあります。時には、私たちは NLP training という言葉を使うことによってトレーニング(訓練)と適用をさらに区別します。意図している区別が文脈(著者の意図を適切に指定してる周囲の文章)から明らかである場合には、私たちはプレゼンテーションにそれを明記しないことによって、記述されたプレゼンテーションのために選択してきた人工的な手段を避けるでしょう。私たちは、この区別が、読者の一部の関心を活性化し、卓越性のモデリング−すなわち NLP modeling −に熟達して積極的になることに全力を傾けるよう彼らを鼓舞するほど明確で説得力があるものになることを望んでいます。


Modeling, Application or Design

In actual usage over the last several decades, the term NLP has come to refer to the general set of activities that includes not only modeling, but applications ot the product of the core activity of modeling−the patterns of excellence coded from the sets of differences discoveres−as well as the teaching and training these patterns. In part, the drift in the meaning is a measure of the ineffectivenss of the co-creators to make clear and precise what NLP is.

The required distinction is the same as the distinction between physics and engineering, or medical research and clinial practice, or chemistry and pharmacology. Physics, for example, is the study of the patterns that govern the physical phenomena about us. Such studies over centuries have resulted in the coding of certain patterns, principles, laws of nature... An engineer designing a bridge will draw upon this body of tested and verified patterning (especially the computational formulae) to carry out his work. He is said to be applying the principles of physics in order to work how specifically the bridge should be constructed. Physics−the study of the fundamental patterns of physical phenomena−can be applied in multiple instances from bridge bulding to the design of extraterrestrial vehicles. Such examples are application of physics, pure and simple.

Comparably, the modeling of geniuses done by Grinder and Bandrer created the field of NLP, resulting in a series of models of excellence. These models coded patterns that govern the patterns of interactions among people in certain contexts (change work, hypnosis...). A business consultant addressing a challenge within a client company will draw upon the pattern. She will be said to be applying this body of tested and verified patterns in order to determine how specifically to resolve the challenge. NLP−the study of the fundamental patterns of excellence in human performance−can be applied (in the context of business practice, for example) to manegement practice, strategic planning, personnel, recruitment, new product design... Such examples are applications of NLP, pure and simple.

The meta model can, for example, be usefully understood to be an application ot the modeling of linguistic patterning inspired by Transformational Grammar.

It is important to note that in the coding of a large number of patterns in the initial modeling done by Grinder and Bandler is a set of variables. These variables (for example, state), inherent in each of the coded models, constitute an initial vocabulary out of which the patterning of excellenceis composed. Such variables may function as the design variables for creating and testing assitional patterns. While these may be largely variations on the patterning initially discovered and coded by Bandler and Grinder, it is possible to use them to develop genuinely new patterning and models. The new code (covered in Part under The New Code) is an excellent example of pure design, a pure manipulation of these variables. Thus, we identify the distinction between modeling and design.

Indeed, from our limited point or view, there is little activity in the general field knows as NLP modeling that strictly speaking should be so labeled. In fact, part of the motivatoin for writing this book is our concern that unless the distinction we are presently proposing is recognized and more importantly, the activity of modeling becomes in fact a significant activity of what is loosely called NLP, the technoolgy of modeling that produced such powerful patterning will simply fade away. It is, for example, almost impossible to attend a high quality management seminar in the USA or Western Europe without encountering any number of NLP coded patterns of excellence such as representational systems or much of the vgerbal patterning. Thus, unless renewed activity in modeling and the coding of new patterning of excellence becomes the touchstone for NLP, then it is quite likely that the patterns of excellence initially mideled and coded will simply be incorporated in the various applications areas. Once such an integration is completed, there will be no justification for anything called NLP.

Thus we are faced in this book with a difficult linguistic issue−how shall we refer to NLP and its various activities. If we adopt the common usage of the term NLP, the critical point concerning modeling is lost. If we insist on the distinction between NLP modeling and NLP application, we are swimming upstream in the river of usage. 

So, may we swim strongly!

For purposes of the exposition here then, we will use NLP as a generic label referring to the entire range of activities from modeling through applivations to training. In any usage in this book, where in our opinion it makes an important difference, we will specity whether we are referring to core NLP−that is, as presented above, NLP modeling −or to some application of NLP−therefore, NLP application. At times we will further distinguish application from training with the use of NLP training. In some cases, the intended distinction is clear from context (the surrounding text specifies the intention of the writers adequately) and we will avoid the artifical device we have selected for a written presentation by leaving the specification out of the presentation. Our hope is that the distinction will be clear and cogent enough to activate interest on the part of some of the readers and inspire them to commit to becoming proficient and active in the modeling of excellence − that is,

             NLP modeling.

('Whispering in the Wind' p.50-52)

John&Carmen















Whispering In The Wind
John Grinder
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
ニューコードNLPスクール
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記事更新日:2020/06/13

神経言語プログラミング NLP

NLPはモデリング技術であり、特に、同じ分野または活動における天才のパフォーマンスと平均的な人のパフォーマンスの違いを作り出す一式の差異を主題にしています。この意味で、NLPにおけるモデリング研究の目的は、伝達可能で学習可能なコードとしてこれらの一式の差異を説明することにあります。このため、その中核的な活動は、暗黙的な知識を明示的なモデルにマッピングすることです。このメタ学問分野は、ジョン・グリンダーとリチャード・バンドラーによって1970年代前半に創始されました。


Neuro-Linguistic Programming NLP

(NLP) is a modeling technology whose specific subject matter is the set of differences that make the difference between the performance of geniuses andthat of average performars in the same field or activity. In this sense, the objective of modeling studies in NLP is to explicate in a transfer able and learnable code these sets of difference. The core activity, then, is the mapping of tacit knowledge onto an explicit model. This meta-discipline was created by John Grinder and Richard Bandler in the early 70's.
('Whisperingin the Wind' p.50)



John&Carmen















Whispering In The Wind
John Grinder 
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
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記事更新日:2020/06/13

アルバート・アインシュタインの言葉

一方では感覚体験の全体性が、他方では概念と命題の全体性が見られます。概念と命題の間の相互関係は論理的性質のものであり、論理的思考の仕事は、しっかりと定められた規則に従って概念と命題の相互接続が達成されることに厳密に制限されており、それは論理の懸念事項です。概念と命題は、感覚体験とのつながりを通してのみ、「意味」つまり「内容」を獲得します。後者が前者とつながることは、それ自体が論理的性質ではなく、純粋に直観的です。この接続、つまり直観的な結合が引き受けることができる確実性の程度によって、中身のないファンタジーと科学的な「真実」が区別されます。概念体系とは構文の規則と共に人間を創造することであり、それが概念体系の構造を構成しています。
(アルバート・アインシュタイン「自伝的ノート」p.13より)


I see on the one side the totality of sense-experiences, and on the other, the totality of the conceptsand propositions. The relations between the conceptsand propositions among themselves and each other are of a logical nature, the business of logical thinking is strictly limited to the achievement of the connections between concepts and propositions among each other according tofirmly laid down rules,which are the concern of logic. The concepts and propositions get “meaning" viz.,"content" only through their connection with sense-experiences. The connection of the latter with the former is purely intuitive, not itself of alogical nature. The degree of certainty which this connection, viz., intuitive combination, can be undertaken and nothingelse, differentiates empty fantasy from scientific "truth". The system of concepts is a creation of man together with the rules of syntax, which constitute the structure of the conceptual system.
AlbertEinstein, Autobiographical Notes, p.13

アルバート・アインシュタイン















ジョン・グリンダー&カルメン・ボスティック・サンクレア共著
「風の中のささやき」p.28より
John&Carmen













 

 

Whispering In The Wind

John Grinder 
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



NLP共同創始者ジョングリンダー博士認定校
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記事更新日:2020/06/13

NLPとは何か?

私たちの提案では、NLPは、その中心的な活動であるモデリング及びその適用の両方において、より高次の操作の認識論であると有用に理解することができます。

We propose that NLP, both in its core activity, modeling, and its applications can be usefully understood to be a higher order operational epistemology.

('Whispering in the Wind' p.10)

John&Carmen
















Whispering In The Wind
John Grinder
Carmen Bostic St. clair
2001-12-31



NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
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記事更新日:2020/06/13

NLPは高次の操作の認識論です

私たちの提案では、NLPは、その中心的な活動であるモデリング及びその適用の両方において、より高次の操作の認識論であると有用に理解することができます。この説明によって、私たちはいくつかのことを意味しています。第一に、モデリングと、このモデリングの結果である多くのコード化された卓越性のパターンの適用の両方によって定義される操作は、私たちが通常疑いなく受け入れているマインドマップの一部を形成しているプロセスそのものに挑戦するように設計された操作です。これらの挑戦は、私たちが私たちの経験から通常引き出している結論と、私たちがそのような一般化を正当化するために使用している証拠との関係について、新鮮な見方をするように要求しながら、私たちのマインドマップの重要な部分に重大な改定を行うことを強制するよう設計されています。実際に、そのような挑戦は、私たちが意識的に自分自身について、お互いについて、そして私たちの周りの世界について知的な決断を試みるための、私たちの受容体からより高いレベルのコード化に至るまでのマッピング操作に対して、私たちを敏感にします。これが、私たちが提案したNLPの特徴付けにおける「操作」という用語の意味です。

この特徴付けにおける「高次の」により、NLPの焦点であるパターンは物理的世界のパターンではないことを、より具体的に読者に指摘することを意図しています。これらの物理的世界のパターンは、物理学とそれに関連する分野の領域です。NLPの焦点であるパターンは、それらが一時的経験となる前に既に神経学的変換を受けた表象−本書でファーストアクセス(FA)と呼ぶもの−です。私たちが提案していることを正しく理解するためには、認識論の世界への小旅行が必要です。私たちは、どのような深さであってもそれを動機づけることなく自分の立場を述べます。興味のある読者は、「日常生活の認識論(作業タイトル)」(グリンダーとボスティック、2002年)で私たちが行っている全ての議論を調べたいと思うかもしれません。

 


We propose that NLP, both in its core activity, modeling, and its applications can be usefully understood to be a higher order operational epistemology. By this statement, we mean several things: first that the operations defined both by modeling and by the application of many of the coded patterns of excellence that result from this modeling are operations that are designed to challenge the very processes by which we form portions of ourmental maps that we normally accept which we form portions of our mental mapsthat we normally accept without question. These challenges are designed to force a critical revision of significant portions of our mental maps, calling for a fresh perspective about the relationship between the conclusion wetypically draw from our experiences and the evidence that we use to justify such generalizations. In effect, such challenges, sensitize us to the mapping operations ranging from our receptors to the higher level codes by which we consciously attempt to make intelligent decisions about ourselves, one another and the world about us. This is the sense of the term operational in our proposed characterization of NLP.

uestion. These challenges are designedto force a criticalrevision of significant portions of our mental maps, callingfor a freshperspective about the relationship between the conclusion wetypically drawfrom our experiences and the evidence that we use to justify suchgeneralizations.In effect, such challenges, sensitize us to the mappingoperations ranging fromour receptors to the higher level codes by which weconsciously

By higher order in this characterization, we more specifically intend to pointout to the reader that the patterns that are the focus of NLP are not thepatterns of the physical world; those patterns of the physical world are the domain of physics and associated disciplines. The patterns that are the focus of NLP are the representations that have already been subjected to neurological transforms prior to our first experience of them – what in this book we will call First Access (FA). To appreciate what we are proposing requires a briefexcursion into the world of epistemology. We will state ourposition without attempting to motivate it in any great depth. The interested reader may wish to examine the full argument we make in RedTail Math: the epistemology of everyday life (working title), Grinder and Bostic, 2002.

'Whispering in the Wind' p.10-11

John&Carmen














Whispering In The Wind

John Grinder 
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
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記事更新日:2020/06/13

カール・マルクスの言葉

外観と現実に違いがなければ、科学は必要ないでしょう。

カール・マルクス

If there were no difference between appearance and reality, then there would be no need for science.

Karl Marx(1818-1883)

カール・マルクス














ジョン・グリンダー&カルメン・ボスティック・サンクレア共著
「風の中のささやき」p.10より
John&Carmen















Whispering In The Wind
John Grinder
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



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記事更新日:2020/06/13

私たちは生きて、存在しています

鷹














私たちは生きて、存在しています。私たちは、感情なく、判断もなく、目撃しています。

We are alive; we are present. We witness without emotion, without judgement...

('Whispering in the Wind p.9)

John&Carmen
















Whispering In The Wind
John Grinder
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



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記事更新日:2020/06/13

NLPにおける「神経学と言語」

湿った牧草地の上を湿原の鷹が素早く優雅に舞い降り、そしてけたたましい鳴き声をあげながらまるで壊れた夢のようにあっという間に地上に急降下します・・・狩りで勝利を収めて再び上昇し、その爪の中には獲物がしっかりと握られています。

鷹



 












その停止した瞬間、私たちは言葉もなくそれを目撃し、豊かな質感のある感覚で満たされ、生き物との同一性を確認しています。私たちはこの短い時間ために、人間以外の仲間の種に近いのです。私たちの目は、鷹の優雅さ、スピード、正確さを捉えて味わいながら正確に焦点を合わせ、私たちの耳は、獲物が逃げようと無駄な試みをする必死な動きの音と、私たちが目の前に展開するドラマに沿って静かに滑らかに位置を移動しても私たちの顔と手を冷やす太陽に道を譲る朝の海霧の最後のささやきに合わせます。私たちは生きて、存在しています。私たちは、感情なく、判断もなく、目撃しています。

 

 「貴方は、彼がウサギの上に降りるために翼をひねった方法に気がつきましたか?」

 

私たちは仲間に尋ねます・・・そしてその瞬間は沿岸の霧と共に消えていき、私たちは良くも悪くも人間に戻ります。

 

私たちがその質問に答えるか、単にうなずくかにかかわらず、その蜘蛛の巣(のような関係)は引き裂かれ、その同一性は風に乗って過ぎ去っていきます。この質問は、努力なしに、実際には、選択なしに生み出された、言葉によって引き起こされた突風のようなイメージ、音、感触への扉を開きます。ハリアー(鳥名)がそのドラマを完成させる具体的な方法のイメージは、それを味わうためではなく、比較と分析のために再生されます。

 

 彼は右翼で旋回しただろうか、左翼で旋回しただろうか?

 

貴方は、旋回の間に彼の尾っぽを横切る白い光の帯をはっきりと見たこと、そして今は貴方のイメージを調べていることを思い出し、彼が実際にその標的に降りる前に右翼をひねったことに気がつきます。「ウサギ」という言葉は、貴方が一度見たことがある高いシャパラル(訳注:カリフォルニアの常緑の低木から成る生物群系)からジャックウサギが行った驚異的なジャンプから、貴方が子供の時に小さいウサギを初めて抱っこした時の温かいフワフワした感覚に及ぶ、長い一連の音、イメージ、感情を引き出します。

 

しかし、言葉が貴方を連れて行くところがどこであっても、言葉は最も確実に貴方をその瞬間から連れ出します。湿地の鷹とウサギ、朝の霧と朝日、そしてそれらの停止した瞬間の全ての経験は、貴方の気付きをかすかに駆け抜け、貴方の神経系の中の関連するファイルの別の項目にこの独特な経験を変形する関連付けの大きな渦の中で失われてしまいます。言語を通して、特定のものは一般的なものに変化します。

 

その日の後半には、貴方はこの話を友達に説明し、貴方が聞いたことを覚えている最後の鳴き声が、鷹が視界から見えなくなる前に起こったのか直後に起こったのか、風が貴方の左から上がったのか右から上がったのか、この湿地の鷹が先週見たものより大きかったのか小さかったのか、そのウサギが十分に成長していたのかどうかを思い出すことを試みて、貴方は言葉に詰まり、部分的に難しいと気付くでしょう。貴方がその瞬間を再構築するにつれて、感覚的印象は記憶に沈んでいきます。

 

しかし、その瞬間は実際に起こったのでしょうか?霧は貴方の顔を冷やしましたか?それとも、皮膚と空気との間で複雑な熱と水分による交換が起こり、それが貴方の顔や手の温度を下げましたか?貴方は牧草地に湿地の鷹がいるのを見ましたか?それとも、後頭葉のV1として知られている場所で見ましたか?

 

もちろん、どうしてその瞬間が起こったのでしょう・・・太陽が昇るということと同じくらい確実に。それは、もちろん、地球がその軸で回転していて、太陽が地球に対して常に一定の場所にいるということが明らであることとは反対に、太陽が実際に昇ったということに同意してくれる教養人を見つけなければならないという問題があります。

 

神経学と言語−これら2つの大きな一連の変形は、私たちを周囲の世界から切り離し、そして私たちを周囲の世界につなげます。このように、神経学と言語は、私たちの一人一人、全員を小馬鹿にします。

 

A marsh hawk swoops swift and graceful over the damp meadow and then with a shrill cry falls like a broken dream precipitously to the earth... only to rise again triumphant in the hunt, itsprey grasped firmly in its talons.

For that suspended moment we witness without words, filled with rich textured sensory knowledge, confirmed in our identification with living things. We are for this brief passage of time closeto our non-human companion species. Our eyes focus with precision, capturing and savoring the grace, speed and precision of the falcon, our ears tune themselves to the sounds of the desperate movements of the prey's futile attempt at escape and the last wisps of the morning sea fog giving way before therising sun cools our face and hands even as we silently and smoothly shiftposition to follow the unfolding drama before us. We are alive; we are present.We witness without emotion, without judgment...

 "Did you notice the wayhe turned on his wing to fall upon the rabbit?"

asks our companion... and the moment vanishes along with the coastal fog and we are again human, for better or for worse.

Whether we respond to the question or simply nod, the webis rent; the identification passes on the wind. The query throws open the gatesto a gust of images, sounds and feelings triggered by the words, generated without effort, indeed, without choice. The images of the specific way in whichthe harrier completes the drama are now replayed, not for appreciation but for comparison and analysis.

 Did he pivot on his right wing or his left?

You remember seeing clearly the flash of the white band across his tail during thepivot and now examining your images, you realize that he actually turned on hisright wing before falling upon his mark. The word rabbit drags a long sequence of sounds, images and feelings ranging from an incredible launch by ajackrabbit you once saw out in the high chaparral through the warm furry sensations of the first time you, as a child held a small rabbit.
 
But wherever the words take you, they most assuredly take you out of the moment: the marsh hawk and the rabbit, the morning's mists and the rising sun, and all the experiences of those suspended moments are lost in a maelstrom of associations thatrush through your awareness dimly, converting this unique experience into another entry in the associated files within your neurology. Through language, the specific has transformed itself into the general.

Later that day, you will hesitate, only partially aware of the difficulty, as you relate the story to a friend and attempt to remember whether the last squeal you remember hearing occurred before the hawk dropped out ofsight or immediately after wards, whether the wind rose from your left or right, whether this marsh hawk was larger or smaller than the one you saw last week or whether the rabbit was fully grown... Sensory impressions sink into memory asyou reconstruct that moment.

But did that moment actually happen? Did the mistcool your face or did a complex heat and moisture driven interchange occur between skin and air that reduced the temperature of your face and hand? Did you see the marsh hawk out there in the meadow or in the area known as V-1 on your occipital lobe?

Why, of course, that moment happened...as surely as the sun rises. There is, of course, the problem of finding an educated person who will agree that the sun did actually rise as opposed to the earth having turned on its axis to reveal the sun precisely where it always was with respect to the earth.

Neurology and language - those two great sets of transforms that both separate us from, and connect us to, the world around us. Thus do neurology and language make fools of us all, each and every one of us!
('Whispering in the Wind' p.9-10)

John&Carmen















Whispering In The Wind
John Grinder 
Carmen Bostic St. Clair
2001-12-31



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記事更新日:2020/07/03

書籍の紹介「TURTLES ALL THE WAY DOWN」

TURTLES ALL THE WAY DOWN: Prerequisites to Personal Genius
392P (英語) ペーパーバック1995/9/1
John Grinder
Judith DeLozier

書籍












Amazon:
John Grinder
Judith Delozier
Grinder DeLozier and Associates
1995-09-01





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2020/06/13

書籍の紹介「ニューコードNLPの原点−個人的な天才になるための必要条件−」

この書籍は、NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士とNLP共同開発者ジュディス・ディロージャ女史が、1986年3月にカリフォルニア州サンフランシスコで開講した「個人的な天才になるための必要条件」というセミナーの内容転記で構成されている著書『TURTLES ALL THE WAY DOWN: Prerequisities to Personal Genius』の日本語訳です。


ニューコードNLPの原点−個人的な天才になるための必要条件−
557P (日本語) 単行本−2006/06/20
ジョン・グリンダー
ジュディス・ディロージャ

書籍01









Amazon:
ニューコードNLPの原点 個人的な天才になるための必要条件
ジョン・グリンダー
ジュディス・ディロージャ
メディアート出版
2006-06-20



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記事更新日:2020/07/06

書籍の紹介「Whispering In The Wind」

Whispering In The Wind
381P (英語) ペーパーバック−2001/12/31
John Grinder
Carmen Bostic St. Clair

書籍03















Amazon:
Whispering In The Wind
John Grinder
Carmen Bostic St. Clair
J & C Enterprises
2001-12-31



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記事更新日:2020/06/13

カルメン・ボスティック・サンクレア女史のプロフィール

Carmen














カルメン・ボスティック・サンクレア女史
Carmen Bostic St. Clair

ニューコードNLP共同開発者、米国クオンタムリープ社社長
Co-creator of New Code NLP
President of Quantum Leap, Inc.

ジョン・グリンダー博士と共に、従来のNLPをさらに進化させたニューコードNLP(New Code NLP, 略称NCNLP)を開発し、セミナーやワークショップを世界各国で開催している。かつて学校教師として活躍していた時期に、全米で年間100人が選出される National Teacher of the Year Award in the USA (全米教師オブザイヤー)を受賞する。その後、法律学の博士号、政治学の博士号、MBAを取得し、米国内で企業の合併や買収等で数十億ドルの利益を出す。ジョン・グリンダー博士と出会った1988年頃は、製造業や放送局、商業用不動産開発など27の子会社を所有する企業のCEO(最高経営責任者)を務めており、さらに、レーガン政権下では政府内の米国中小企業育成顧問を、ブッシュ政権下では国内の企業育成に向けた好条件環境の整備政策に関するカリフォルニア州の代表顧問を務めるなど、華々しい経歴を持つ。

また、ジョン・グリンダー博士と共に経営する国際的な経営コンサルティング会社 Quantum Leap, Inc. (米国クオンタムリープ社)の社長でもある。チームの構成やリーダーシップモデル、文化的変容等の専門家でもあるカルメン女史は、彼女に接した人々に対して無意識かつ深いレベルでの変容を促すことができる素晴らしい魅力を備えた才気あふれる女性である。
           

《著書》

『Whispering in the Wind(風のささやき)』(グリンダー博士との共著 2001年)


NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
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記事更新日:2020/06/13

ジョン・グリンダー博士のプロフィール

Grinder














ジョン・グリンダー博士
John Grinder Ph.D

NLP共同創始者、米国クォンタムリープ社副社長
Co-creator of NLP and Co-creator of New Code NLP
Executive Vice President of Quantum Leap, Inc.

1940年アメリカ生まれ。言語学者としてノーム・チョムスキーの変形文法理論の研究分野で活躍した後、認知科学の創設者ジョージ・ミラーと共にロックフェラー大学において言語学の調査研究を行う。1970年初頭、カリフォルニア大学サンタクルーズ校に新しく設立された言語学の助教授に就任する。同大学の客員教授であったグレゴリー・ベイトソンの指導のもと、心理学部の学生であったリチャード・バンドラーと共に、効果的な心理セラピーに使用される言語パターンの研究を開始し、この研究をもとに、神経言語プログラミング(Neuro-Linguistic Programming, 略称NLP)の基礎的な理論を確立する。

その後、パートナーであるカルメン・ボスティック・サンクレア女史とともに、従来のNLPの欠陥を発見および指摘し、それを修正しただけではなく、チェンジワークのクオリティを飛躍的に進化させたニューコードNLP(New Code NLP, 略称NCNLP)を開発し、米国をはじめ、ヨーロッパ、アジア、南米、オーストラリアなど世界各国でセミナーを開催している。また、カルメン・ボスティック・サンクレア女史が設立した経営コンサルティング会社 Quantum Leap, Inc. (米国クオンタムリープ社)の共同経営者でもあり、さまざまな企業や団体において、NLPを活用したコンサルティングや講演を行っている。日本においては、2005年の初来日以降、プレゼンテーションスキルコース、トレーナー育成コース、コーチ育成コース、モデリングセミナー、催眠セミナーなど、NLPに関連するセミナーや資格コースを毎年開催している。2011年3月に起きた東日本大震災の直後には、被災のトラウマやショックに対応するセミナー「危機パターン・プログラム」を東京で開催し、好評を博す。

《著書》
『個人的な天才になるための必要条件』(2006年)
『風のささやき(Whispering in the Wind)』(カルメン女史との共著 2001年)
その他


NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
ニューコードNLPスクール
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記事更新日:2020/06/13

ニューコードNLPスクール代表プロフィール

中島志保














NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士日本招聘代表
ニューコードNLPスクール代表


【プロフィール】
エリザベト音楽大学宗教音楽学部宗教音楽学科首席卒業
古楽譜記号解読学、パイプオルガン専攻

私は、幼少期からピアノ、16歳から声楽(オペラ)をはじめました。音楽大学では、古今東西の典礼儀式で使われる音楽を研究しました。大学を首席で卒業後、15年間、音楽プロデューサーや演奏家として活動しました。同時に、大学病院の精神科で医師の監督のもと音楽療法の実習経験を積んだり、一般の方々のボイストレーニングをさせていただくなかで、心のバランスを整えるということに興味をいだくようになりました。そうしたなか、意識と無意識のコネクションを深めるものとしてニューコードNLPに出会いました。現在、NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士の日本招聘代表を務めております。

これから、NLP創始者の偉大なる意志を汲み、日本で、そしてアジア全域で、ニューコードNLPが広まるよう貢献していきたいと思っておりますので、みなさまどうぞよろしくお願いいたします。


【NLPに関連する資格】
2004年 全米催眠療法協会認定マスターヒプノセラピスト(ABH)
2005年 英国NLP学院認定NLPプラクティショナー(UK NLP Academy)
2006年 日本NLP学院認定NNLPマスタープラクティショナー(Japan NLP Academy)
2007年
ジョン・グリンダー博士認定NLPトレーナー(Quantum Leap, Inc.)

2010年 ジョン・グリンダー博士認定NLP危機パターントレーナー(Quantum Leap, Inc.)

2016年 ジョン・グリンダー博士日本招聘資格(Quantum Leap, Inc.)

【NLPの師匠】
2005年 プラクティショナーコース:北岡泰典氏、Rita T. Belo女史
2006年 マスタープラクティショナーコース:北岡泰典氏、Alastar Prentice氏

2007年 トレーナーコース:John Grinder氏、Carmen Bostic St. Clair女史


【ニューコードNLP資格コース開催実績】
2012年 プラクティショナーコース福岡1期
2013年 プラクティショナーコース福岡2期
2013年 マスタープラクティショナーコース福岡1期
2014年 マスタープラクティショナーコース福岡2期
2015年 プラクティショナーコース福岡3期
2015年 プラクティショナーコース東京1期
2016年 プラクティショナーコース東京2期
2016年 コーチング上級コース東京1期
2017年 プラクティショナーコース福岡4期
2017年 プラクティショナーコース大阪1期
2017年 プラクティショナーコース東京3期
2017年 マスタープラクティショナーコース福岡3期
2017年 マスタープラクティショナーコース大阪1期
2017年 マスタープラクティショナーコース東京1期
2018年 プラクティショナーコース福岡5期
2018年 プラクティショナーコース大阪2期
2018年 プラクティショナーコース東京4期
2018年 マスタープラクティショナーコース福岡4期
2018年 マスタープラクティショナーコース大阪2期
2018年 マスタープラクティショナーコース東京2期
2019年 プラクティショナーコース福岡6期
2019年 プラクティショナーコース大阪3期
2019年 プラクティショナーコース東京5期
2019年 マスタープラクティショナーコース福岡5期
2019年 マスタープラクティショナーコース大阪3期
2019年 マスタープラクティショナーコース東京3期
2020年 プラクティショナーコース福岡7期
2020年 プラクティショナーコース大阪4期
2020年 プラクティショナーコース東京6期

2020年 プレゼンテーションコース第1期(予定)
2020年 マスタープラクティショナーコース福岡7期(予定)
2020年 マスタープラクティショナーコース大阪4期(予定)
2020年 マスタープラクティショナーコース東京4期(予定)
2021年 トレーナートレーニングコース第1期(予定)


【ニューコードNLPアシスタントトレーナー歴】(日本NLP学院主催)
2010年 トレーニングコース東京2期(前期)
2011年 トレーナーズトレーニングコース東京2期(後期)
2011年 危機パターントレーニングコース(東京)
2013年 トレーナーズトレーニングコース東京3期(前期)
2014年 トレーナーズトレーニングコース東京3期(後期)
2014年 コーチングトレーニングコース(東京)
2015年 コーチングトレーニングコース(東京)
2016年 コーチングトレーニングコース(東京)

【ニューコードNLP共同創始者ジョン・グリンダー博士招聘実績】
2016年 コーチングトレーニングコース東京第1期
2020年 プレゼンテーションコース第1期(予定)
2021年 トレーナーズトレーニングコース第1期(予定)


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ジョン・グリンダー博士&カルメン・ボスティック・サンクレア女史によるトレーナーズトレーニングコース(日本NLP学院主催・2010年5月・東京)

集合写真02














ジョン・グリンダー博士&カルメン・ボスティック・サンクレア女史によるトレーナーズトレーニングコース(日本NLP学院主催・2011年5月・東京)

集合写真













ニューコードNLPスクール主催、ジョン・グリンダー博士によるコーチングトレーニングコース(ニューコードNLPスクール主催・2016年5月・東京)

集合写真











英国NLP Academy主催、ジョン・グリンダー博士によるトレーナーズトレーニングコース(2016年9月・スペイン)
集合写真














NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
ニューコードNLPスクール
ロゴマーク







記事更新日:2020/06/13       

ニューコードNLPスクール設立のごあいさつ

2010年1月1日、福岡市中央区大名に、ニューコードNLPスクールを設立しました。

みなさまどうぞよろしくお願いいたします。

ニューコードNLPスクール 代表 中島志保

中島志保












NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
ニューコードNLPスクール
ロゴマーク







記事更新日:2020/06/13

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