3人の写真









NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士が監督する
ニューコードNLPプラクティショナーコース
第5回プログラム

01-01 チャンクについて
01-02 マジカルナンバー7±2について
01-03 マジカルナンバー7±2の例
01-04 ワーキングメモリに関する考察

02-01 NLPにおけるチャンキングの概念
02-02 チャンキングのルール
     チャンキングの種類
     チャンキングの集合を特定するための二つの方法    

03-01 チャンキング基礎エクササイズ
03-02 チャンキング応用エクササイズ

04-01 フレーミングについて
04-02 フレーミング基礎エクササイズ
04-03 フレーミング応用エクササイズ

05-01 オープンフレーム

06-01 意図のフレーム

07-01 「アズ・イフ」フレームについて
07-02 「アズ・イフ」フレーム基礎エクササイズ
07-03 「アズ・イフ」フレーム応用エクササイズ
07-04 「アズ・イフ」フレームの実践

08-01 リフレーミングについて
08-02 リフレーミングの例
08-03 内容のリフレーミング:意味の変換
08-04 内容のリフレーミング:状況の変換
08-05 リフレーミング基礎エクササイズ
08-06 リフレーミング応用エクササイズ


New Code NLP Practitioner course
Module5

01-01 About Chunks
01-02 Magical number seven, plus or minus two 
01-03 Examples of Magic number seven, plus or minus two
01-04 Consideration about Working memory

02-01 Concept of Chunking in NLP
02-02 Rules of Chunking
     Types of Chunking
     Two ways to identify Chunking Sets

03-01 Basic exercise of Chunking
03-02 Applied exercise of Chunking

04-01 About Framing
04-02 Basic exercise of Framing
04-03 Applied exercise of Framing

05-01 Open frame

06-01 Frame of intention

07-01 About "as if" frame
07-02 Basic exercise of "as if" frame
07-03 Applied exercise of "as if" frame
07-04 Practice of "as if" frame

08-01 About Reframing
08-02 Examples of Reframing
08-03 Content Reframing: change the meaning
08-04 Content Reframing: change the context
08-05 Basic exercise of Reframing
08-06 Applied exercise of Reframing


NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
ニューコードNLPスクール
ロゴマーク







記事投稿日:2020/06/22