特に言語を獲得している年齢の子どもたちは、しばしば、私たちには詩的に思える言語的表出をします。彼らは、少なくとも私たち大人の経験ではけっして出くわさないような事物を文の統語構造に持ち込みます。彼らは、大人の意識からは欠如しているような生命観を世界に付与します。そこには、高い参加意識世界との自己同一化意識があり、おそらく私たちが大人になる過程で忘れてしまった可能性を思い出させてくれます。子どもは、私たち大人がけっして連想しないような言葉の並びを統語構造に持ち込む風変りな詩人なのです。多くの場合、彼らの表現は、単なる獲得中の言語能力よりも、もっと深いレベルにある知覚の差から派生しています。そして偶然、言葉の並列が普通の知覚状態ではアクセスできないような表出を、大人の聞き手に引き起こすことがあります。
(ニューコードNLPの原点「個人的な天才になるための必要条件」p.29


Children, especially aroundthe time of the acquisition of language, will often offer us verbal representations which seem poetic to us. They bring together in the syntactic structure of a sentence things which we've never run across at least in our adult experience. They’ll attribute to the world an animacy which seems to be missing from adult consciousness. There is a sense of full participation, of identification with the world, which reminds of us of possibilities which we have perhaps left behind us as adults. And the child, inbringing together sequences of words in syntactic constructions that we would never have considered associated ourselves as adults, is being a funny kind of poet. Many times what they say comes from a difference in perception which is deeper than just the linguistic competency that they're still acquiring. And sometimes by accident the juxtaposition of words trigger representations in the adult listener which are not available in states of normal perception. 

'TURTLES ALL THE WAY DOWN: Prerequisites to PersonalGenius' p.4

子ども












ニューコードNLPの原点 個人的な天才になるための必要条件
ジョン・グリンダー
ジュディス・ディロージャ
メディアート出版
2006-06-20





Turtles All the Way Down: Prerequisites to Personal Genius
John Grinder
Delozier, Judith
Grinder Delozier & Associates
1995-09-01



NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
ニューコードNLPスクール
ロゴマーク







記事更新日:2020/07/10